Już nie wiem co robić. Mam przejechane przeszło 17000 km. Waszym zdaniem zrobić w tym roku tylko odgrzybianie ozonem i filtr przeciwpyłkowy wymienić i już ? Nie zajmować się czynnikiem chłodzącym i tym olejem ? Dodam, że u mnie od końca grudnia do chyba połowy lutego temperatura zewnętrzna nie wzrosła powyżej 2 stopni także sprężarka klimy napewno nie chodziła a wiadomo, że jest to niedobre dla smarowania, nic się nie mogło przez to stać, nie warto tego sprawdzić ? Dodam, że czasem śmierdziało strasznie w samochodzie włączałem wtedy nawiew na maks, otwierałem okna i pomagało trochę.
Klimatyzacja - uzupełnienie czynnika chłodzącego
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez _JakubJuż nie wiem co robić. Mam przejechane przeszło 17000 km. Waszym zdaniem zrobić w tym roku tylko odgrzybianie ozonem i filtr przeciwpyłkowy wymienić i już ? Nie zajmować się czynnikiem chłodzącym i tym olejem ? Dodam, że u mnie od końca grudnia do chyba połowy lutego temperatura zewnętrzna nie wzrosła powyżej 2 stopni także sprężarka klimy napewno nie chodziła a wiadomo, że jest to niedobre dla smarowania, nic się nie mogło przez to stać, nie warto tego sprawdzić ? Dodam, że czasem śmierdziało strasznie w samochodzie włączałem wtedy nawiew na maks, otwierałem okna i pomagało trochę.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
witam koledzy ja zaobserwowałem ciekawe zjawisko jechałem do Wrocławia autostrada upał 33 stopnie na zewnątrz klima załączona w aucie 23 stopnie obieg otwarty pomyślałem włączę obieg zamknięty zobaczę na termometrze wewnętrznym o ile temperatura spadnie i co ?? temperatura zamiast w dół poszła do góry czyli zamiast z 23 na 22,9 to na 23,1 i w górę nie próbowałem tego w mieście bo zazwyczaj nie załączam klimy w mieście co wy na to ????
Komentarz
-
-
podałem przykładowo w którą strone ale jesli chodzi o dokladnosc to temperatura wzrosnie na obiegu zamknietym do około 1 do 1,5stopnia a niby powinno byc odwrotnie jesli zamykamy obieg to powietrze w kabinie jest niższe niż na zewnątrz czyli powinno leciec chłodniejsze powietrze podkreslam ze sprawdziłem to na trasie i z klimą wszystko ok bo przy temperaturze zewnetrznej 33 stopni wentylator pracował na 1 biegu i obieg otwarty a w kabinie 23 stopnie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robert2005podałem przykładowo w którą strone ale jesli chodzi o dokladnosc to temperatura wzrosnie na obiegu zamknietym do około 1 do 1,5stopniaZamieszczone przez robert2005czyli powinno leciec chłodniejsze powietrze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacaZamieszczone przez robert2005podałem przykładowo w którą strone ale jesli chodzi o dokladnosc to temperatura wzrosnie na obiegu zamknietym do około 1 do 1,5stopniaZamieszczone przez robert2005czyli powinno leciec chłodniejsze powietrze
Komentarz
-
-
Gdzie mogę sprawdzić ile powinno być czynnika w układzie w octavii II z 2007 r ? (silnik 1.9 tdi 77 Kw), klimatyzacja pół automat Climatic. Czytałem, że na przednim pasie, ale u mnie tam żadnej wlepy niema. Byłem ostatnio na serwisie klimatyzacji i odciągnęli mi 450 g a wpuścili 750. A tu czytam że podobno wchodzi 550 g.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arezoltGdzie mogę sprawdzić ile powinno być czynnika w układzie w octavii II z 2007 r ? (silnik 1.9 tdi 77 Kw), klimatyzacja pół automat Climatic. Czytałem, że na przednim pasie, ale u mnie tam żadnej wlepy niema. Byłem ostatnio na serwisie klimatyzacji i odciągnęli mi 450 g a wpuścili 750. A tu czytam że podobno wchodzi 550 g.
max 550 ma być
UWAGA
nie dawajcie sobie wpuszczać 550g - szczególnie dotyczy to starszych aut z przesłużoną klimą
jak pisał ktoś powyżej - to niepotrzebnie obciąża układ
moja jeździła przez rok na 450 i wszytko było ok, po nabiciu 550 na 99% rozwaliło mi elektrozawór przy sprężarce - objaw: opóźnione działanie klimy - problem badam dalej
Komentarz
-
-
dalw - nie siej paniki
Do mojej O1 (z przesłużoną klimą) trzeba pakować 725g +- 50g.
Po dwóch latach było jej 660g, serwis i uzupełniono do 750g.
Działa już miesiąc i się nie rozpada.
Ilość zależy od układu. A co ma się popsuć to się popsuje.
Siostra jak miała w Passku B5FL 500g to klima działać nie miała siły. Uzupełnienie do 750g i jest OK.
Komentarz
-
-
Witam.
Odgrzeję kotleta, żeby nie zakładać nowego tematu.
Mam O1 z 2008 r., ostatni raz z klimą "walczył" pierwszy właściciel 3 lata temu przy przebiegu ~60kkm, ja tylko 3x odgrzybiałem, a przynajmniej myślę, że coś tam się zrobiło tym Carplanem :wink: Obecnie auto ma 104kkm
Pisałem do ASO co i za ile robią i takie coś dostałem:
Kontrola układu klimatyzacji w tym przypadku to przetoczenie czynnika i
oleju pracującego w układzie sprężarka - skraplacz, kontrola paska
napędowego - koszt 150,00.
Inną czynnością obsługową jest kontrola czystości kanału wentylacyjnego
układ filtr kabinowy - wymiennik, obsługa polega na wymianie filtra /65,00/
ewentualnie dezynfekcji układu /70,00 ozonowanie, 110,00 odgrzybianie Forte/
lub wymyciu kanału oraz wymiennika /150,00/.
Komentarz
-
-
ja w swojej octavi nie miałem wogole czynnika chlodniczego zatem sam sobie dobiłem klimatyzacje . sprawdziłem szczelnosc azotem podpiałem pompe prózniowa i nabiłem czynnikiem s 22 l to jest czynnika bardzo podobny do 134a ma podobne parametry tylko jest drozszy jakies 3 razy.. dobiłem tylko 500gramów. teraz na nawiewie mam jakies 2-3 stopnie gdy ustawie chlodzenie na fulla. gdy ktos sie zna troszke na klimatyzacji polecam taki zabieg .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kamerunczyk1sprawdziłem szczelnosc azotem podpiałem pompe prózniowa i nabiłem czynnikiem
Bardziej chodziło mi o odpowiedź w stylu: olej to "mycie kanału oraz wymiennika" za 150 zł, bo to ściema i naciąganie na kasę
ale dzięki za zainteresowanie
EDIT 12.06
Jestem juź po i powiem, że jestem zdegustowany podejściem ASO.
Wybrałem sprawdzenie/nabicie klimy za 150 i ozonowanie za 70.
Pracownik salonu był strasznie zdziwiony, że go zapytałem, ile czynnika ubyło. Wiedział, że ma być 750, ale nie potrafił odpowiedzieć ile ubyło. Powiedział tylko, że na pewno było więcej niż połowa, bo by nie chłodziło... Twierdził, że odessali wszystko, sprawdzili szczelność i nabili nowym chłodziwem.
Dał mi rabat 10% (pewnie widział moją minę i myślał, że 22zł zaoszczędzone wiele zmieni...).
Na fakturze mam czynnik chłodniczy, 1szt., 46,80 brutto (po rabacie), więc może i dali nowy.
Wrażenia słabe
Komentarz
-
-
Witam szanownych forumowiczów . Odświeżając temat postanowiłem zajrzeć sam do parownika i go odgrzybić ,fajnie pasuje opis kolegi kowal 2002 i tak zamierzam zrobić w swojej o2 ,ale zauważyłem przy okazji że jak by zdemontować schowek do jest jeszcze fajny dostęp do parownika przez wąż do klimatyzacji schowka :roll: co daje większe pole działania środka grzybobójczego po drugiej stronie parownika , czyli za nim . Co szanowni koledzy o tym sądzą żeby wtrysnąć taż preparat w miejsce gdzie jest podłączony wąż od klimy schowka . :?:
No i zrobiłem jak pytałem smrodek znikną i nic złego się nie wydarzyło, cieszę się świerzym powietrzem i miłym zapaszkiem.Był pasek kombi ahh
jest czarna perła bxe
Komentarz
-
-
Mam pytanie, ponieważ od zeszłego lata walczę z "lekką szmatą" którą czuć tylko po włączeniu klimy kiedy samochód stoi na dużym słońcu i mocno się nagrzeje w środku. Po chwili już nic nie czuć. Całą zimę był spokój i teraz znów to samo jak cieplejsze dni nastały. Próbowałem jakiejś pianki K2, psikałem bezpośrednio na parownik, dawałem też w kratki w kabinie - wiem już żeby tego nie robić bo kanały nie są szczelne, radio ześwirowało po tym. Pianka pomagała na klika dni. Chcę spróbować teraz tego Wurtha w spreju bezposrednio na parownik. A jak to nie pomoże to ozonowanie. I tu moje pytanie , czy do ozonowania musi być włączony obieg zamknięty? u mnie w O1 mam uszkodzoną klapkę sterującą obiegiem zamkniętym, mam odłączony ten silniczek i obieg ręcznie ustawiony na max otwarty.
Komentarz
-
-
Szkoda kasy na te pianki. To pomaga na krótki czas. W ciągu sezonu miałem konieczność wykonania dwóch zabiegów ozonowania. Dwa konkretne zabiegi i miałem spokój ze "skarpetkami".
Obieg wewnętrzny musi być załączony przy odgrzybianiu z racji obiegu zamkniętego. Po prostu cały klimat kabiny pasażerskiej musi się wymielić w jednym środowisku.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
Komentarz